måndag 22 mars 2010

Omoralisk moral...

Jag läste idag en artikel i Expressen om swingersklubbar. Artikeln är i sig är helt ok (även om den inte slår DNs artikeln som kom för några år sen). Artikeln berättar om swingersklubbar och hur det hela fungerar på ett ganska anspråkslöst sätt.

Men det är inte artikeln som gör mig ledsen... Det är kommentarerna från alla inskränkta människor. Det står att läsa : "Tragiskt moral förfall. Detta för tankarna till det gamla Romariket och vi vet ju hur det slutade" eller "Sexmissbruk som andra missbruk, leder ju fel. Men sexmissbruk och partnerklubbar leder ju till separation förr eller senare och skadar barnen om man har några. Både droger och sexmissbruk är så fel att jag inte kan förstå att partnerbytarklubbar, är mer accepterade än vad en drogklubb skulle vara".

När jag startade den här bloggen vill jag om våra erfarenheter. Jag ville berätta om nervositet inför klubbesök och hur kärleken utvecklades. Jag ville berätta om allt härligt vi upplever. Men som ni ser är allt inte härligt. Vi måste gömma oss för att vi leder till i allmänhetens ögon till "moraliskt förfall"...

Men vad är moral? Är moral att leva tillsammans med en person hela livet? Är det moraliskt att skilja sig?  Är det omoraliskt att gilla sex? Är det omoraliskt att gilla gruppsex trots man är gift? Eller är det omoraliskt att älska flera än en?

Jag ställer mig alltid frågan i såna här diskussioner. Är det fel med kärlek? För i vårt fall handlar det inte längre bara om sex. Vi är fyra personer som har starka känslor för varandra. Vi skadar ingen och vi försöker inte överföra vår livsstil på någon annan. Vi vill bara att alla ska få leva som de vill. Vad är det för fel med det? Varför anses vi bidra till moraliskt förfall...

Vi missbrukar inte varandra, vi missbrukar inte sex. Vi gillar sex och vi tar hand om varandra. Jag ger mina partners allt jag kan ge för att jag känner kärlek inför dem. Så mycket kärlek att jag inte vill neka dem att uppfylla deras fantasier. Hur kan det vara fel?


Idag drogs jag ur vår underbara värld av fyrsamhet för en stund. Jag insåg att vår kärlek är allt annat än oproblematisk. Men jag tänker inte låta det här hänga kvar. Jag tänker återgå till min värld som JAG trivs i. Och låta de oförskämda moralisterna leva i sin inskränkta värld där de vill diktera hur andra ska leva. För att i min värld är det omoraliskt att bestämma över andra.

Tack för att ni läste.

//
Lukas

2 kommentarer:

  1. Moralens väktare bekymrar sig ständigt om andra men aldrig om sig själva.....

    SvaraRadera
  2. Faan vad jag hatar alla som ska sätta sig till doms över andra, att fördöma ert sätt att leva är vidrigt! Jag o frun skulle inte vilja ha det som er men betecknar oss som swinger "light" eftersom vi har prövat det och tänker pröva mer. Stå på er men var försiktiga, det måste man ju tyvärr! Kram från oss två! ;-)

    SvaraRadera