fredag 31 juli 2009

Ankomst mitt i sommarnatten...

I bland gör lust & vänskap att man gör oanade saker...

Jag & Zack hade tillbringat sista semesterhelgen hos goda vänner långt nere i södra delen av Sverige. Det var lördagkväll och vi packade in i bilen och började rulla de många milen hemåt. Solen började sjunka över skogskanten, musiken dånade genom högtalarna och Zack packade upp bärbara datorn för att roa sig medans jag körde. Han pratade på msn med våra vänner Sandra & Lukas. Samtalet mynnade halvt på allvar, halvt på skämt ut i att vi skulle åka hem till de på hemvägen och övernatta, istället för att köra hem och sova. Tanken lockade väldigt..

Vi bestämde att vi skulle ta ett beslut när vi började närma oss, vi hade många timmars bilkörning kvar och visste inte riktigt hur lång tid det skulle ta innan vi skulle vara framme.. vi räknade dock ut att klockan borde bli närmre två på natten vid en eventuell ankomst...

Sommarnatten föll utanför bilfönstret och mil efter mil dånade förbi. Det gick en bra bit för fort egentligen, men en växande längtan började göra sig stark.. skulle vi verkligen åka dit kanske? Tanken var smått galen. Vi skulle ju hem egentligen, eller?

Jag körde nästan maniskt i mörkret. Kände mig hysteriskt pigg... hade avverkat nästan femtio mil när vi kom fram till den punkt där vi behövde bestämma oss. Fortsätta vägen hem, eller svänga av mot varm säng med varma vänner?

Vi valde vänner... med en galen och busig känsla i magen körde vi de sista milen på slingriga mörka vägar i djupaste natten medans regnet vräkte ner. Det skulle bli underbart att få komma fram.. Efter någon halvtimme var vi framme, parkerade och tog med oss lite nödvändig packning. Det kändes oerhört surrealistiskt att några minuter senare stå i deras hall. De skrattade och kramade om oss, om än väldigt sömndruckna men glada över denna spontana överraskning. Efter att ha varit så fokuserad i flera timmar på vägarna slog tröttheten till mig full kraft och jag ställde mig i duschen för att bli av med lite resdamm. När jag kom ut ur duschen hade Zack & Sandra bäddat ner sig lite halvt om halvt i soffan i vardagsrummet, jag & Lukas fick sängen i sovrummet för oss själva..

Det var ljuvligt att få krypa ner nyduschad i svala lakan. Tröttheten malde i huvudet och det sved i ögonen, men det bubblade ändå glatt i mig av okynne. Lukas låg och tittade på mig som om han inte riktigt trodde att jag låg där. Vi kysstes sömnigt.. jag ville gärna sova men endå inte.
-Vill du sova? frågade han och log i mörkret. Jag funderade någon minut.
-Nej, jag vill inte sova, log jag trött tillbaka.
Vi började kyssas igen och trevande händer letade sig över varandras kroppar. Något utmattad som jag var lät jag honom föra mig och ganska snart låg jag på rygg i sängen och njöt av att han trängde in i mig.. långsamt och tillgivet.. ute i vardagsrummet hörde vi Zack & Sandra leka med varandra.. det var otroligt skönt, som alltid... efter en lång stund av hettande lek lät vi vi takten sakta ner.. vi ville spara oss till morgonen och jag behövde sömnen. Han smekte mig över håret och jag somnade omgående..

När jag vaknade nästa morgon badade sovrummet i solljus, jag hade en katt som kurrade vid fötterna och Lukas plirade leende mot mig. Jag förstod att han hade hade legat och tittat på mig ett tag. Han sa:
-Godmorgon sötnos, jag gick och lade mig med min fru igår kväll och vaknade med dig i min säng.
Jag blev alldeles full i skratt, för det var ju sant.

Efter att ha vaknat till lite började vi kyssas och det dröjde inte länge tills vi var igång igen i en hettande lek med varandra.. vi hörde att de andra också hade vaknat till liv och inlett samma aktiviteter ute i soffan... det var så härligt.. Morgonens timmar försvann i ett erotiskt dis med lekar som kunde få många gröna av avund..

Spontanitet här härligt..

//Cyan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar