torsdag 14 januari 2010

Swinger eller inte swinger?

Som namnet på vår blog säger så började vi som swingers. Jag och Sandra ville testa anonym sex med andra människor. Inga känslor, bara lust och sex. Vi hade massa regler, alltid vara tillsammans, bara leka med andra på klubben, och så vidare. Men något förändrades snabbt. Vi fick och får uppleva så mycket mer...

Ni som följt bloggen har läst om den speciella natten den första maj när vi träffade Zack och Cyan. Jag och Sandra kom dit med lekfullhet och glädje. Vi ville leka av oss, ge varandra allt, uppfylla varandras fantasier. Och under de senaste månaderna har vi gjort det med råge. Vi har låtit fantasier bli verklighet och drömmar bli sanna. Men allt vi gjort har växt till något så oerhört mycket större.

Det måste ses som ett långskott att vi fyra skulle mötas. Ingen av oss kunde ana vad allt skulle leda till. Men de senaste månaderna av våra liv har förändrat hela vår världsbild. Vår syn på kärlek, förhållande, sex, har förändrats. Och det som är det mest underbara är att alla fyra har känt samma saker, alla fyra har gått igenom samma tankar och funderingar och kommit ut på samma ställe.

Jag gillar inte att placera människor i fack. Men jag är ganska säker på vad vi inte är längre, åtminstone inte med Zack och Cyan. Vi är inte swingers. Hela begreppet swingers bygger på att det ska var sex utan känslor, men så är det inte längre för oss. Och nu när jag tänker tillbaka så sa det "klick" för oss alla fyra ganska omedelbart. Vi är ett stort par. Vi alla fyra känner kärlek inför varandra. Vi har en gemenskap och en vänskap som går utöver anonym sex utan kärlek. Kärleken är inte längre begränsad till en person utan vi känner kärlek på ett annat sätt. Den gamla trygga kärleken vi har och den nya ljuva kärleken.

Och vårt förhållande har växt på ett så härligt sätt. De gamla reglerna som sa vad man fick och inte fick göra har urholkats. Istället lever vi fritt. Fria att känna, älska, och uppleva. Vi kan njuta av att bara få vara tillsammans och vara kärleksfulla. Vi kan njuta av att gå och shoppa tillsammans. Vi kan njuta av härligt syndig sex... Vi är inte längre bundna till tvåsamhet, vi lever som vi vill leva.

Så jag ber om ursäkt för det lite missvisande namnet på den här bloggen men ingen av oss kunde veta att det skulle bli som det blivit. Vi visste inte att man kunde leva såhär men nu inser vi att det enda som sätter begränsningar är våra egna sinnen.

Hoppas ni uppskattat det här lite annorlunda inlägget.

Kram alla läsare
//
Lukas

2 kommentarer:

  1. Klart vi uppskattar det.

    Jag själv förstår inte riktigt det där med swinging. Eller ja, jag förstår det - men jag kan inte relatera till det själv. Sex utan en relation eller känsla är för mig ganska meningslöst. Dock inte sagt att jag har nåt emot det, men jag personligen ser inte vitsen,

    Det är ju dock bra för er att ni via det här lärde er mer om hur ni vill leva, och gick vidare till en ny nivå i eran syn på förhållanden, relationer och även kärlek.

    Så, även om det här var ett annorlunda inlägg från en "swingerblogg" så var det som alltid intressant.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Klumpe.

    Trots sitt namn så har jag nog inte sett på bloggen som en swingersblogg den senaste tiden. Den började som det men nu är den, som sagt, något mer.

    Det har hela tiden varit en härlig resa trots att man fått omvärdera mycket av sin egen syn på förhållanden och kärlek. Det finns ju inte direkt några manualer att titta i när det kommer till den här sortens liv :)

    Kram!

    Lukas

    SvaraRadera